Webináře budou probíhat v prostředí MS TEAMS. Pro přihlášení použijte proklik uvedený u jednotlivých termínů. Po skončení výkladu, který bude doplněn praktickými ukázkami, bude prostor na vaše dotazy, které můžete zasílat na chat v průběhu daného webináře.

 

Efektivní vyhledávání (Mgr. Jan Hradil, délka: 30 minut výklad + 15 minut dotazy)

Potřebujete si udělat rešerši na dané téma, potřebujete najít plné texty dokumentů? Poradíme vám, jak správně postupovat, abyste našli potřebné informace. Ukážeme si odborné databáze, katalogy a digitální knihovny, ve kterých můžete vyhledávat. Seznámíme se s nástrojem EDS (Ebsco Discovery Service).

pondělí  9. 11. 2020 v 15 hodin       https://bit.ly/2I40TYj

úterý 10. 11. 2020  v 10 hodin         https://bit.ly/34WRCKp

 

Citace a jak na ně (Mgr. Jiří Plešek, délka: 30 minut výklad + 15 minut dotazy)

Píšete práci a chcete efektivně pracovat s citacemi? Pak je pro vás určený tento webinář. Seznámíme vás s nástrojem Citace PRO, který za vás citace jednoduše vytvoří na jedno kliknutí.

úterý 10. 11. 2020 v 15 hodin         https://bit.ly/35YloOa

středa 11. 11. 2020  v 10 hodin      https://bit.ly/36673PA

 

Jak pracovat s e-knihou (Bc. Šárka Kostecká, délka: 20 minut výklad +  15 minut dotazy)

Zjistíte, jak efektivně využívat z e-knihy. Ukážeme si výhody e-knih, poznáte nabídku a praktické možnosti využití. Seznámíte se s online knihovnou BOOKPORT, Kramerius.

středa 11. 11. 2020  v 15 hodin      https://bit.ly/36i59Mf

čtvrtek 12. 11. 2020  v 10 hodin     https://bit.ly/36i4A55

 

Vyhledávání bibliometrických údajů ve Web of Science a Scopus (Bc. Šárka Kostecká, délka: 20 minut výklad +  15 minut dotazy)

Zjistíte, jak najít IF časopisu, vlastní citace a H-index. Dozvíte se, jak najít časopisy vhodné pro váš obor.

pátek 13. 11. 2020  v 10 hodin     https://bit.ly/3kZYvA4

 

Pokyny pro účastníky webináře:

1.       K MS Teams se můžete připojit přes desktopovou aplikaci, kterou máte nainstalovanou, nebo přes webový prohlížeč bez nutnosti instalace. Místnosti budou otevřené vždy 15 minut před začátkem webináře, abyste si mohli vyzkoušet funkčnost spojení.

2.       Po dobu výkladu přednášejícího vám bude vypnut mikrofon, aby nedocházelo k rušení. Po přihlášení do místnosti prosím vypněte kameru z důvodu zajištění kvality zvukového přenosu.

3.       Z daného webináře bude pořízen záznam, ale pouze z výkladu přednášejícího. Budete o této skutečnosti informováni přednášejícím a také samotnou aplikací.

Rádi byste se zúčastnili, ale nevyhovuje vám termín? Napište nám na e-mail sarka.kostecka@osu.cz. V případě zájmu budou přidány další termíny webinářů na základě vašich návrhů, případně můžeme připravit webinář dle vašich požadavků.

Těšíme se na vaši účast!

Vaše Univerzitní knihovna