Jiří Kratochvíl je zakladatelem agentury Digitaal, odborníkem na komunikaci na sociálních sítích a pořadatelem jedné z největších HR konferencí v Česku „HRko.cz“.  Svým obchodním partnerům pomáhá při propagaci produktů a s hledáním zaměstnanců v digitálním prostoru. Není pro něj problém vytipovat svým obchodním partnerům třeba 200 potencionálních zaměstnanců v Turecku nebo doporučit ty nejlepší odborníky s odpovídajícím profilem v Indii. Jak? Zná sílu sítě LinkedIn a umí ji využívat.

My jsem jej před jeho vystoupením na festivalu Za karierOU (5. a 6. dubna 2022) požádali o zodpovězení několika otázek.

Jsme rádi, že jste přijal pozvání nás osobně seznámit s tím, jak využít síť LinkedIn pro oslovení svého potencionálního zaměstnavatele. Ale, mezi tolika jinými platformami, proč využívat právě LinkedIn?

LinkedIn je snad nejrychleji rostoucí sociální síť posledních let. Minimálně v Česku to tak je. A i když se o LinkedIn často mluvilo jako o síti personalistů nebo lidí z IT, dnes to vůbec neplatí. Dnes na LinkedIn najdete pestrobarevnou směs lidí z obchodu, managementu, marketingu, HR, ale i z výrobní sféry, a dokonce i studenty. Těch je na síti něco přes 200 tisíc.

Kdy a jak jste LinkedIn zaregistroval vy? Vnímal jste jeho potenciál hned, nebo vás překvapil?

Na LinkedIn jsem již mnoho let a na tuto síť mne samozřejmě dostala má podnikatelská praxe. V době, kdy jsem na síť vstupoval, nebyl zájem o ni tak velký jako nyní. Což byla ale šance, kterou jsem se od začátku snažil využít. Od začátku jsem oproti jiným sítím viděl potenciál najít a propojit se se zajímavými lidmi, od kterých se mohu učit nebo s nimi dělat business.

Proč firmy hledají své zaměstnance zrovna na LinkedIn? V čem je jeho síla, výhoda oproti jiným sítím?

Je to především díky unikátnosti a vyspělosti cílového publika. Na žádné jiné síti, možná s výjimkou Twitteru, nenajdete tak vyspělé publikum, jako právě zde. Na svých LinkedIn trénincích často říkám, že nikde jinde vám nedají kontakty téměř na kohokoliv z businessu na stříbrném podnosu tak, jako právě na LinkedIn. Navíc doplněných o řadu cenných obchodních informací. Jde jen o to umět si informace najít a využít je k vašemu prospěchu. Firmy, které to pochopily, z toho jen benefitují a získávají tak na trhu takzvaně „nefér výhodu“.

Takže kdo se chce stát součástí této vyspělé cílové skupiny a zaujmout headhuntery, neměl by určitě zmeškat vaše vystoupení na Za kariérOU. Na co se naši studenti a absolventi mohou těšit?

V rámci našeho povídání se podíváme na sociodemografii této sítě v Česku, jak nad LinkedIn přemýšlet, i když ještě nemáte bohaté pracovní zkušenosti, ukážeme si pár ‚best practices‘ osobního profilu a podíváme se také na to, jak si můžete snadno najít svého ‚recruitera‘ nebo šéfa firmy, kde chcete jednou pracovat.

Kdo chce plně využít možnosti, které LinkedIn nabízí pro prezentaci a nalezení toho pravého zaměstnavatele, ať přijde na přednášku Jiřího Kratochvíla zjistit, jak na to. Ve středu 6. dubna od 10 hodin na Hlavní stage, na Přírodovědecké fakultě na Hladnově.