Tento článek byl zařazený do rubriky Archvív. Informace nejsou již aktuální!

„Loni jsme naším vítězstvím spustili revoluci – po více než deseti letech jsme zamíchali kartami první trojice, to vzbudilo obrovské pozdvižení a letos spousta univerzit vytáhla své expozice do výšin. Umístit se v první trojici je obrovská prestiž a zdá se, že to bude čím dál náročnější výzva,“ hodnotí letošní umístění Ostravské univerzity v soutěži expozic na veletrhu Gaudeamus Brno 2019 Adam Soustružník, vedoucí Centra marketingu a komunikace Ostravské univerzity.
Expozice Ostravské univerzity mezi dalšími 400 vystavovateli vynikala zejména originálním obsahem (více o kampani Ovlivni nejen svou budoucnost najdete níže v tomto článku), skvělou atmosférou mezi studenty i v Ostravské kavárně, kterou pro Ostravskou univerzitu vybavila IKEA Ostrava pohodlným a také k životnímu prostředí šetrným nábytkem.

>>> Fotogalerie Gaudeamus Brno 2019 na facebookovém profilu OU <<<

Ostravská univerzita na veletrh vyrazila s novou výzvou pro současné středoškoláky. „Jejich generace je zaměřena na změny, jsou u nich cítit silné vize a touha měnit svět. My na ně v kampani Ovlivni nejen svou budoucnost apelujeme, aby začali právě správným výběrem oboru i vysoké školy – jen tak si připraví půdu pro to stát se odborníkem, který může ovlivnit budoucnost nejen svou, ale celé planety nebo společnosti,“ vysvětluje Soustružník.
Kampaň se opírá o silné citáty reprezentující jednotlivé fakulty. Třeba Lékařská fakulta láká sloganem Dnešní hrdinové nenosí brnění, ale bílý plášť. Pedagogická fakulta upozorňuje, že učitel je tím, kdo má zásadní vliv na budoucí generaci – její slogan zní Staň se skutečným influencerem. Filozofická fakulta pak láká ke studiu humanitních věd sloganem vyzdvihujícím dovednost argumentace a kritického myšlení: Navrch mají ti, kteří čtou mezi řádky. Fakulta sociálních studií varuje a láká tak filantropy, aby se zasadili o změnu: Bez solidarity umírají lidé i společnost, Fakulta umění vyzdvihuje Umění měnit obraz světa a Přírodovědecká fakulta vyzývá: Staň se tím, koho příroda potřebuje.
Cílem celé kampaně je povzbudit mladé lidi v odhodlání řešit aktuální problémy a pozitivně tak ovlivnit nejen svou budoucnost, ale taky přístup společnosti například k přírodě, sociálním problémům nebo vzdělávání.
A právě těmto osobnostem s vizemi a cíli nabízí Ostravská univerzita unikátní prostor pro jejich realizaci. „Díky kvalitnímu vzdělávání, špičkovému zázemí pro vědu a výzkum a silně individuálnímu přístupu ke studentům můžeme těmto budoucím lídrům nabídnout ten nejlepší základ,“ říká Soustružník.
Ostrava a Moravskoslezský kraj je podle něj navíc ideálním místem pro seberealizaci mladých lidí, protože oproti tradičním univerzitním městům jimi není trh přesycen. Univerzita by tak ráda do kraje přilákala více nadějných přírodovědců, lékařů a zdravotníků, pedagogů, umělců i odborníků v oblasti humanitních a sociálních věd. A o to stojí také samotná Ostrava, proto město pomohlo univerzitě expozici zafinancovat.
Ruku v ruce se svým sloganem Ovlivni nejen svou budoucnost jde i samotná univerzita, která se rozhodla za každou přijatou a zaplacenou přihlášku vysadit jeden strom právě tam, kde je to v kraji nejvíce potřeba. Lokalitu bude konzultovat s odborníky ze společnosti Lesy ČR. „Počet přihlášek na Ostravskou univerzitu neustále roste, loni to bylo přes 13 000, a to už na pár hektarů lesa vystačí,“ uzavírá Soustružník.

Děkujeme statutárnímu městu Ostrava za finanční podporu expozice Ostravské univerzity! I díky ní jsme mohli přední příčky v soutěži obhájit.