Ve dnech 11.–12. března 2025 uspořádala Katedra anglického jazyka s didaktikou třetí mezinárodní setkání projektu IDEREC (Intervention in the Development of FL Reading Comprehension). Setkání se zúčastnili také zástupci partnerských základních škol z České republiky, Polska a Slovenska. Dvoudenní program nabídl inspirativní prezentace i podnětné diskuse zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti v cizích jazycích.
Mezi hlavní výstupy projektu patří dvě učebnice – v anglickém a německém jazyce – a odborná monografie Intervenční program a jeho význam při rozvoji čtenářských dovedností v cizím jazyce, která je dostupná ve třech jazykových verzích.
V závěrečné fázi projektu proběhly diseminační aktivity ve třech partnerských institucích v České republice. ZŠ A. Hrdličky v Ostravě-Porubě představila projekt a jeho výsledky v rámci akce Challenge a poskytla metodický materiál s deseti čtenářskými moduly dalším učitelům v regionu. Gymnázium Volgogradská v Ostravě-Zábřehu seznámilo vyučující s výstupy projektu v rámci předmětové komise. Katedra anglického jazyka s didaktikou Pedagogické fakulty OU představila projekt i učebnice účastníkům celoživotního vzdělávání.
Děkujeme všem partnerům za jejich dlouhodobou spolupráci a podporu!