Tento článek byl zařazený do rubriky Archvív. Informace nejsou již aktuální!

„V univerzitním světě je to neuvěřitelný úspěch. Málokdo věřil tomu, že někdo zamíchá kartami a sesadí Brno a Prahu. Nám se to podařilo a to i přesto, že naše expozice je ve srovnání s většinou ostatních univerzit finančně mnohem méně náročná,“ říká vedoucí Centra marketingu a komunikace Ostravské univerzity Adam Soustružník.
Úspěch podle něj tkví v perfektně připraveném týmu studentů a referentů, kteří uchazečům předávají informace, stejně jako v propracované prezentaci nejen univerzity, ale také města Ostravy, které pro studenty kvůli stereotypům často není první volbou.
„Vůbec jsem netušil, že je Ostrava tak barevná a ani mě nenapadlo jít tam studovat. Z prezentace jsem byl nadšený a pravděpodobně si podám přihlášku na biologii, která je zde na výborné úrovni, což jsem dříve taky netušil,“ říká David z brněnského gymnázia.
Expozice Ostravské univerzity vychází z kampaně Vyber si svou barvu. Studuj, co tě baví. Jde o stánek v šesti barvách šesti fakult Ostravské univerzity, u kterých jsou studenti i studijní referenti různých oborů a uchazeči se zde dozví vše o přijímačkách, studiu i možnostech uplatnění absolventa.
„Ke každému studentovi přistupujeme individuálně, nemáme žádné univerzální povídání, naopak se s nimi bavíme o tom, co je baví a co by chtěli v životě dělat. Podle toho jim pak nabízíme možnosti studia na Ostravské univerzitě,“ vysvětluje Adam Soustružník a dodává, že právě to studenti velmi oceňovali.
Obrovský úspěch sklízela i kavárna IKEA Ostrava, která byla součástí expozice Ostravské univerzity a ve které si návštěvníci mohli odpočinout v pohodlných sedačkách. Neméně se na celkovém dojmu podílely i zbrusu nová trička a mikiny originálních střihů, které pro Ostravskou univerzitu na míru připravila jesenická firma WOOX.
Součástí expozice byla také workshopová zóna, ve které si mohli uchazeči vyrobit plátěnou tašku nebo odznáček s vlastním motivem, vyzkoušet si chirurgické šití, namíchat vlastní parfém nebo zjistit svou fyzickou kondici. Workshopy doplňují prezentaci oborů u fakultních stánků.
Na místě bylo také nové Poradenské centrum Ostravské univerzity, které v mnoha případech pomohlo uchazečům se rozhodnout. Nechyběli ani zástupci Centra mezinárodní spolupráce Ostravské univerzity, kteří studenty informovali o širokých možnostech výjezdů do zahraničí.
„Naše expozice byla komplexní, plná možností, všichni členové týmu oplývali dobrou náladou, z celého stánku sršela pozitivní energie a to všechno dohromady zapůsobilo na návštěvníky tak, že nás vynesli na první místo. Bylo krásné, jak nám na slavnostním vyhlášení gratulovali kolegové z ostatních univerzit a všichni nám říkali, že to tušili a že nám to přáli. My sami jsme doufali ve třetí místo, ale první místo nám doslova vzalo dech,“ uzavírá Adam Soustružník.
FOTO: Jiří Ryszawy / Simona Saeverud