Za kariérOU 2025 přineslo 15. dubna den nabitý příležitostmi, cennými kontakty a novými poznatky, které podpořily profesní, studijní i osobní růst. Kariérní festival, který se konal v moderním City Campusu Ostravské univerzity, nabídl návštěvníkům možnost získat přehled o aktuálních pracovních nabídkách, ale také osvojit si nové dovednosti a načerpat cenné rady pro svůj profesní rozvoj.
Dramaturgicky pozměněný festival letos navštívilo 1379 návštěvníků a organizátoři si změny pochvalují. „Letos jsme se zaměřili především na lokální řečníky a na náš kraj. Ze zpětné vazby předchozích let jsme pochopili, že návštěvníci bývají z programu přehlcení a neodnesou si z kariérního festivalu úplně to, co očekávali. Proto jsme na doprovodném programu trochu ubrali. Díky tomu jsme se mohli zaměřit na další důležité věci, jako je orientace v prostoru i v programu. K tomu nám pomohla letošní novinka, aplikace Eventee s prvky gamifikace, která se nám velmi osvědčila,“ uvádí manažerka Za kariérOU Marie Bohačíková. Aplikaci si hned v prvním testovacím roce stáhlo 566 uživatelů, 173 z nich se zapojilo do soutěže o ceny.
„Moc mile nás překvapilo, s jakým zápalem se mnozí návštěvníci do soutěže pustili. Výherkyně musela pravděpodobně navštívit všechny vystavovatele a účastnit se i dalších bodovaných aktivit – místy to bylo na prvních místech hodně napínavé. Tohle je rozhodně způsob, jak chceme dělat Za kariérOU pro naše návštěvníky příjemnější a zábavnější. Přitom se to nevylučuje s důležitým a včasným hledání budoucí kariérní cesty,” doplnila k aplikaci Eventee Marie Bohačíková.
Unikátní na kariérním festivalu je také vysoký podíl vystavovatelů z řad neziskových organizací. Tento rok se jich zúčastnilo 21. A ačkoli jsou neziskovky na podobných festivalech spíše výjimkou, zde ukázaly, že i ony mohou nabídnout zajímavé kariérní příležitosti. Návštěvníci se dozvěděli více o možnostech dobrovolnictví, práci na projektech s pozitivním společenským dopadem a o tom, jak mohou přispět k řešení důležitých společenských problémů. Po celou dobu také právě neziskové organizace tvořily program přednáškové Edu stage, která byla přímo na ploše Haly míčových sportů. Program pak probíhal na dalších šesti scénách v rámci budovy City Campusu.
Na Za kariérOU nesoutěžili pouze účastníci, ale taky vystavovatelé – napínavý souboj o vítězství v soutěži o nejlepší stánek, do které byli zapojeni všichni zaměstnavatelé i studentské spolky, probíhal po celý festivalový den. Originální ceny od ostravského kováře Martina Bundila organizátoři udělovali už potřetí a o umístění hlasovali přímo návštěvníci akce. Vítězství nakonec obhájil Lidl Česká republika, cenu za 2. místo už má ve své ostravské pobočce Brose Czech, a na bronzovou příčku dosáhnul studentský spolek Áčko, spolupořadatel letošního Majálesu Ostravské univerzity.
Festival Za kariérOU 2025 znovu potvrdil, že objevování profesních možností může být nejen přínosné, ale i inspirativní a zábavné. Termín dalšího ročníku je známý, festival se bude konat 22. dubna 2026.