Diego Lanza: České děti je radost učit!

Autor: , 20. 5. 2015

Přijel do Ostravy na Erasmus+ a neváhá získávat zkušenosti všemi způsoby. Diego Lanza ze Španělska pravidelně chodí do českých škol a učí jak sebe, tak děti.


Španělský student OU na Eramsu+ bere své poslání vážně: chce v Evropě sbírat zkušenosti, aby se pak ve Španělsku stal kvalitním učitelem.

„Byl jsem hodně překvapený, jak dobře jsou na tom české děti s angličtinou. Ve Španělsku se učí už od 6 let, ale jejich komunikační schopnosti v angličtině jsou o dost horší,“ říká Diego, který studuje učitelství pro první stupeň základních škol. „Celkově byla ale radost české děti učit, jsou pozorné a když opadne ostych i zvídavé a vtipné.”

Do Ostravy přijel v únoru a sbírá zkušenosti, kde se dá. Dochází učit středoškoláky a návštívil i základní školu, kde dětem představil španělskou kulturu, jazyk i kuchyni. „Myslím si, že nejlepší způsob, jak učit jazyky, je najít něco, co děti motivuje – témata, která je zajímají. Může jít o sport, seriály nebo filmy – důležité je, aby v samotném tématu měly zálibu,“ vysvětluje své postupy.

Nejvíc nadšení u dětí registroval při hrách a také když přinesl tradiční španělský pokrm Tortilla de patata, omeletu z vajec, brambor a cibule. „Takový neformální způsob učení se přitáhne jejich pozornost a spojí se s příjemným zážitkem – toho se dá jen stěží docílit při nudných monotónních gramatických lekcích,“ říká Diego s tím, že si uvědomuje, že tato forma výuky může tu klasickou nahradit jen částečně.

„Samozřejmě, že nejde udělat revoluce, ale je možné začít ve výuce využívat nové technologie nebo změnit prostředí a učit se i jinde, než ve třídách. Důležité je více výuku propojit i s rodinou dítěte – rodiče často slepě věří svým dětem a považují učitele spíše za obtíž, než své partnery ve výchově. To jsou podle mě stěžejní kroky do začátku.“

Diego je ve třetím ročníku a po ukončení bakalářského studia by rád učil nejdříve na několika místech v zahraničí, aby „odkoukal“ různé metody. Pak by se chtěl vrátit do Španělska a tam se stát dobrým učitelem, který bude umět děti motivovat.

„Učení by nemělo být otravnou povinností, ale zájmem. A to je celé na učiteli,“ říká závěrem.