První studentská konference nazvaná Trendy ve vzdělávání se konala v úterý 20. května v reprezentativních prostorách Ratibořského hradu v Polsku, a to pod záštitou mezinárodního Memoranda o spolupráci mezi Pedagogickou fakultou Ostravské univerzity a Akademią Nauk Stosowanych w Raciborzu. Konference představovala důležitý milník v rámci rozvíjející se spolupráce mezi oběma institucemi a zároveň poskytla studentům jedinečný prostor pro prezentaci vlastních odborných aktivit a výstupů vzniklých během studia v jednotlivých předmětech.

Za Ostravskou univerzitu se konference zúčastnili studenti studijního programu Učitelství pro mateřské školy z Katedry preprimární a primární pedagogiky a rovněž studentka výtvarné výchovy. Studenti prezentovali své projekty, výzkumné záměry i praktické výstupy, které byly zaměřeny například na didaktickou transformaci obsahu vzdělávání pro předškolní děti, využití herních prvků a tvořivosti v edukačním procesu, a také na výtvarné pojetí pohybového vzdělávání ve vztahu k rozvoji dětské osobnosti.

Konferenci svou přítomností podpořili významní hosté, mezi nimiž byli Grzegorz Swoboda, starosta města Ratiboř, Ewa Lewandowska, místostarostka, dr Paweł Strózik, prof. Uczelni, rektor Akademie aplikovaných věd v Ratiboři, a dr Beata Fedyn, prof. Uczelni, prorektorka pro studentské záležitosti. Jejich účast výrazně umocnila význam této akce a potvrdila důležitost mezinárodní spolupráce v oblasti pedagogického vzdělávání.

Na konferenci nechyběli ani studenti hostitelské instituce, kteří rovněž představili své odborné příspěvky a formou vzájemné diskuse došlo k bohaté mezinárodní výměně zkušeností a inspirací. Celé setkání probíhalo v přátelské a tvořivé atmosféře, která byla podpořena nejen prostředím historického sídla, ale také entuziasmem všech zúčastněných.

Studentská konference Trendy ve vzdělávání, konaná pod záštitou Memoranda, bude i nadále poskytovat prostor pro prezentaci názorů, inspirací a odborných příspěvků studentů pedagogických oborů. Jejím cílem je podporovat diskusi nad aktuálními výzvami ve vzdělávání, propojovat teoretické poznatky s pedagogickou praxí a rozvíjet mezinárodní spolupráci. Věříme, že i v dalších ročnících nabídne platformu pro sdílení inovací a nových přístupů, které mohou pozitivně ovlivnit budoucnost vzdělávacích systémů.