Na aktuální výzvy, kterým čelí moderní vzdělávání, se zaměřilo sympozium pořádané 8. ledna Katedrou preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty OU. Digitalizace, inkluze, globalizace a diverzita žáků byly klíčovými tématy diskusí a workshopů, jejichž cílem bylo nabídnout nové perspektivy a sdílet osvědčené přístupy. Inspirací byly také myšlenky významných pedagogických osobností, jako jsou Lev Vygotsky, Celestin Freinet nebo Friedrich Froebel, jejichž přístupy nacházejí uplatnění v současné praxi.

Program sympozia zahrnoval nejen odborné přednášky, ale také tematicky zaměřené workshopy, které se věnovaly například ekologicky orientovanému vzdělávání, adaptaci na socioekonomické změny a efektivní socializaci dětí. Diskutována byla také kurikulární politika a její dopad na vzdělávání dětí se specifickými potřebami, včetně dvouletých dětí.

Mezi účastníky byli zástupci akademické obce z Univerzity Palackého, Univerzity Karlovy i hosté ze Slovenska a Polska. Aktivně se zapojili i studenti, kteří tak měli jedinečnou příležitost získat cenné zkušenosti z odborné diskuze.

Poděkování patří děkanovi Pedagogické fakulty Danielu Jandačkovi, který nad sympoziem převzal záštitu. Jeho podpora umožnila vytvořit platformu, jež umožnila odbornou debatu a sdílení inspirací pro směřování českého školství v kontextu 21. století.

Sympozium přineslo mnoho inspirativních myšlenek, které budou mít dopad nejen na vzdělávací politiku, ale také na každodenní praxi pedagogů. Organizátoři věří, že tato událost byla důležitým krokem ke zkvalitnění vzdělávání v České republice.