Po třech týdnech stanuli studenti a pracovníci Ostravské před další velkou výzvou –⁠ po Bratislavě otevřeli středoškolákům svou expozici také na brněnském veletrhu Gaudeamus. Na ten dorazilo přes 27 tisíc zájemců o studium a další stovky středoškolských pedagogických pracovníků. „Už v Bratislavě jsme si ověřili, že uchazečům nejlépe předají informace studenti jednotlivých fakult. Právě od těch totiž získají relevantní informace jak o přijímačkách a studiu, tak o atmosféře na univerzitě i v samotné Ostravě. A díky tomu, že s námi vyjeli kromě zástupců fakult i pracovníci Poradenského centra a Centra mezinárodní spolupráce, sebezáludnější otázka nezůstala nezodpovězená,“ vysvětluje Michaela Klimentová z Centra marketingu a komunikace OU, která expozici Ostravské univerzity na Gaudeamu připravuje a organizuje.

Byl to pro mě hodně emotivní zážitek, který jsem dodneška nezvládla vstřebat. Je úžasné se bavit s potenciálními studenty Ostravské univerzity a prohlubovat v nich jejich nadšení už jen o samotné studium.

Mezi studenty představujícími uchazečům stovky studijních programů byly také některé z tváří fakult a kampaně. Jednou z nich byla Nathalie Pavelková z Filozofické fakulty, která již měla zkušenost z Gaudeamu v Bratislavě. „Byl to pro mě hodně emotivní zážitek, který jsem dodneška nezvládla vstřebat. Je úžasné se bavit s potenciálními studenty Ostravské univerzity a prohlubovat v nich jejich nadšení už jen o samotné studium. Pro mě to bylo zároveň velmi motivující, protože jsem si tím uvědomila, jak skvělé zázemí na Ostravské máme a že opravdu studuji na správné univerzitě,“ popisuje Nathalie.

Ostravská expozice byla na veletrhu v mnoha ohledech jedinečná. Pomyslné hnízdo, které expozice tvořila, lemovaly z vnější strany obrazy Ostravy tyčící se až ke stropu výstaviště, z vnitřní strany pak byly charakteristické barevné fotografie tváří fakult z nové kampaně „Tady začíná tvůj příběh“. Chybět nemohl ani živý strom, symbol, který připomínal důležitý fakt, že Ostravská za každou podanou přihlášku vysadí jeden strom v Moravskoslezském kraji.

Expozice Ostravské ale nebyla pouze skvělým zdrojem informací o univerzitě. Byla také místem klidu a relaxu uprostřed veletrhové vřavy. Uchazeči si pomocí gerontoobleku vyzkoušeli na vlastní kůži útrapy stáří a v „sandystation” si zase z písku modelovali krajinu se vším, co k ní patří –⁠ s horami, nížinami, řekami či sopkami. Kromě nových zážitků a příjemného pocitu si návštěvníci odnesli z naší „ostravské kavárny“ výbornou kávu nebo energetické ovocné tyčinky, které univerzitě věnovala společnost Bombus energy v rámci akce „Rozdáváme milion tyčinek“. A protože se před výstavištěm začaly vytvářet dlouhé fronty nedočkavých uchazečů, vydali se zástupci Ostravské s tyčinkami také za nimi, díky čemuž bylo jejich úmorné čekání alespoň trochu zpříjemněno.

Návštěvnost na naší expozici byla podobná jako v Bratislavě, povídali jsme si a studentské otázky rozebírali s přibližně třetinou všech návštěvníků veletrhu. Ten letos navštívilo přes 27 tisíc středoškoláků.

A kolik zájemců o studium expozici Ostravské navštívilo? „Návštěvnost byla podobná jako v Bratislavě, povídali jsme si a studentské otázky rozebírali s přibližně třetinou všech návštěvníků veletrhu. Ten letos navštívilo přes 27 tisíc středoškoláků,“ doplnila Klimentová. Na expozici během týdne mnohokrát zaznělo, že zájemci o vysokoškolské studium po osobní zkušenosti a rozhovorech se studenty Ostravské změnili svůj názor a přihlášku na Ostravskou si podají. Ze zpětné vazby víme, že uchazeče zaujal osobnější přístup, široká nabídka zajímavých studijních programů, příležitosti pro cestování, a to i na kratší dobu než na semestr, kulturní vyžití a akce, které pořádá i sama univerzita, nižší nájmy nebo společenské a sportovní vyžití v Ostravě.

 

Děkujeme také Statutárnímu městu Ostrava, které finančně podpořilo expozici Ostravské univerzity.