Ostravská na Gaudeamu 2017: 6. nejlepší stánek veletrhu!

Autor: , 7. 11. 2017

Každý rok studenti hodnotí expozice vystavovatelů na největším veletrhu vzdělávání v Česku a Slovensku. Ostravské univerzitě se letos podařilo vyšplhat se v hodnocení až na 6. místo. Za sebou nechala Karlovu i Masarykovu univerzitu.


Ostravská univerzita při komunikaci s uchazeči používala iPady: Jak si podat příhlášku a kde uchazeči najdou seznam oborů viděli jako na dlani.

Ostravská univerzita se letos opět vydala na Gaudeamus Brno, který se konal od 31. 10. do 3. 11. 2017. Největší veletrh vzdělávání v Česku i na Slovensku letos přilákal téměř 29 000 studentů, nejčastěji maturantů, kteří si zde vybírají svou univerzitu ze stovek vystavovatelů.

Každý rok se expozice Ostravské univerzity umisťuje na předních příčkách, avšak letos zaznamenala dosud největší úspěch. Barevný stánek Ostravské se dostal až na 6. místo, čímž trumfnul i velikány, jako je Karlova univerzita, Masarykova univerzita, VŠB – Technická univerzita Ostrava nebo Univerzita Palackého.

„Že se naše univerzita v konkurenci obrovských tradičních vystavovatelů dostala až tak vysoko, to je velký úspěch. Univerzity za své expozice platí nemalé prostředky, na místě mají letecké trenažery nebo prohlídku kampusu virtuální realitou. Umístit se tak vysoko proto není vůbec snadné,“ říká Adam Soustružník, tiskový mluvčí Ostravské univerzity.

Úspěch připisuje zejména skvělému týmu lidí, kteří pracují s nadšením a přesvědčením. Zároveň Ostravská univerzita letos vsadila na moderní prezentaci v podobě iPadů, které z části nahradily tištěné materiály.

Úspěch ale sklízela také kampaň Vyber si svou barvu. Studuj, co tě baví, do které byl laděný i stánek OU. Jádrem této kampaně je 6 krátkých videí, která reprezentují 6 fakult Ostravské univerzity v jejich typických barvách. „Každé z nich je jiné, u jednoho se zasmějete, u jiného běhá mráz po zádech. Vždy však dochází k uvědomění, že následovat své sny je ta jediná správná cesta,“ popisuje atmosféru videí Adam Soustružník.

Poznáte tak například barmana, kterého při míchání drinků pohltí jeho vášeň pro chemii – coby protagonistu Přírodovědecké fakulty v její zelené barvě. Nebo taxikáře, kterého dopravní nehoda přivede zpět k jeho dětskému snu – stát se záchranářem (protagonista Lékařské fakulty v modré barvě).

Motto Vyber si svou barvu. Studuj, co tě baví! bylo také ústředním sdělením expozice Ostravské univerzity na veletrhu. „Naši studenti oslovovali uchazeče úplně jinak než jinde. Neříkali jim, co by měli studovat a v čem je jejich budoucnost. Naopak, věříme, že když člověk dělá to, co ho doopravdy baví, může být úspěšný v jakémkoli oboru,“ doplňuje Soustružník závěrem s tím, že tato kampaň se naplno rozběhne začátkem nového roku.