Letní slunovrat je ideální příležitostí ohlédnout se za uplynulým rokem a najít odvahu ke změnám, které naši výuku posunou do 21. století. Jak poznáme kvalitní vysokoškolskou výuku? Potřebujeme znát její kritéria? Chceme, aby na ní studenti participovali? Kdy a jaké aktivizační metody včlenit? A co na to umělá inteligence?

Rozviňte naplno svůj pedagogický potenciál a zúčastněte se unikátního inspiračního festivalu Učím na Ostravské, jehož první ročník se uskuteční 21. června v City Campusu Ostravské univerzity. Připravený program vám nabídne náměty k rozvoji vysokoškolské výuky, prostor pro vzájemné sdílení a možnost kolegiálně se pobavit o tom, co u studentů funguje, co nikoliv a co s tím jako vyučující můžeme udělat.

S ohledem na omezenou kapacitu některých připravených seminářů, dílen a kulatých stolů se prosím registrujte, a to nejpozději do neděle 18. června prostřednictvím online formuláře.

Z kompletního programu jsme pro vás vybrali několik tipů:

Jen je nechte, ať se učí! (10:00-12:00)

Ne nadarmo se říká, že nejlépe se naučíme to, co jsme nuceni sami naučit druhé. Na této dílně si vyzkoušíte metodu skládankového učení, která z tohoto principu vychází. Podle vědeckých výzkumů patří mezi nejefektivnější metody výuky a můžete ji použít na seminářích i přednáškách cca do 40 osob. Obsahem našeho vrstevnického učení budou tipy pro vyučující z oblastí: motivace studentů, struktury hodiny či paměti. Přijďte zažít, jak metoda vypadá v praxi a diskutovat, jestli a jak by šla uplatnit ve vaší výuce. Dílnu vedou vyučující dr. Marek Václavík a Petra Paquet.

Jak na kombinovanou a distanční výuku? (10:00-12:00)

Kombiňáci přistupují k vysokoškolskému studiu jinak než deňáci, protože ho více poměřují profesními zkušenostmi a zpravidla mají jiná očekávání. Jak pro ně vytvořit vzdělávací prostředí, které může vést ke snížení studijní neúspěšnosti? Setkání je vhodné pro začínající i zkušené vyučující. Programem provází akademičky a akademici z pracovní skupiny, která se už rok intenzivně zabývá právě specifiky těchto forem výuky napříč OU.

Kdopak by se testů bál? (14:00-16:00)

Zajímá vás, zda opravdu testujete to, co chcete? Jak správně položit testovou otázku? Nebo jak vyčíst maximum informací z testů? Přijďte na tematický kruh k testování ve vysokoškolské výuce. Setkáním provází dr. Hana Sochorová z Lékařské fakulty a dr. Jana Trdá, metodička vzdělávání. Nechte testy pracovat ve prospěch váš i učení vašich studentů!

 

Vyhněme se kolizím! (14:00-16:00)

O efektivní a nekonfliktní komunikaci se studenty. Co komu funguje a co ne? Společně nalezneme způsoby, jak zvládnout nebezpečné úseky na cestě k vzájemnému porozumění. Interaktivní a rozhodně inspirativní workshop vedou skvělé lektorky z pedagogické fakulty, dr. Žaneta Šimlová a dr. Hana Cisovská.