V OUshopu – Univerzitním obchodu a knihkupectví, ačkoliv k tomu jeho název navádí, rozhodně nenajdete pouze skripta, slovníky a odbornou literaturu. Police a regály s pečlivě uspořádanými knihami totiž nabízí širokou nabídku třeba současné poezie, beletrie či dětské literatury. Úzká spolupráce s nakladatelstvím Academia přináší čerstvé novinky i čtenáři prověřené bestsellery taky z tohoto nakladatelství.
„Vůně nové knihy je dle mého názoru zcela nenahraditelná. A v naší prodejně se těchto unikátních vůní mísí na tisíce,“ popisuje atmosféru OUshopu jeho vedoucí Markéta Slivková. Dodává, že v prodejně jsou vždy připraveni poradit zkušení knihkupci, kteří nabídku dobře znají.

Dvacátý šestý díl Čtenářského OUkénka: Jaké knihy si nenechat ujít v OUshopu?
Také čtěte
Hledáte dárek pro dědečka? Čeká vás zkouška z anatomie? Vybíráte čtení na dovolenou k moři? Anebo vám třeba přijede na návštěvu zvídavá neteř? Všechny tyto situace můžete snadno vyřešit koupí té správné knihy právě v OUshopu.
Nabídka je široká, jak se v ní zorientovat? Pokud vás nebaví bloumat po prodejně, jděte do ní na jistotu! Na stránkách OU@live vám přinášíme tipy na zajímavé literární kousky – neznámé i známé, naprosto unikátní i rozšířené, odborné i románové, knihy těžké i lehké, ať již obsahem či gramáží. Zkrátka tipy na knihy, které by za žádnou cenu neměly uniknout vaší pozornosti. Tak neváhejte, pohodlně se posaďte a pomaličku pootevřete 27. díl Čtenářského OUkénka.
Ján Mišovič: Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor
Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor – praktický průvodce krok za krokem pro všechny, kdo chtějí zvládnout kvalitativní metody výzkumu. Kniha vysvětluje přípravu, realizaci i analýzu polostrukturovaného rozhovoru a doplňuje vše množstvím příkladů a tipů. Vhodná pro studenty, akademiky i každého, kdo chce kvalitativně zkoumat svět kolem sebe.
„S rostoucím využíváním kvalitativního výzkumu v posledních desetiletích a zařazením kvalitativních výzkumných metod do osnov různých studijních oborů na vysokých školách se technika polostrukturovaného rozhovoru stala značně populární, zřejmě pro svoji zdánlivou jednoduchost a dostupnost. Realizace polostrukturovaného rozhovoru, stejně jako dalších metod a technik kvalitativního výzkumu však vyžaduje splnění určitých požadavků.
Kniha začíná ujasněním základních metodologických otázek spojených se sociologickým výzkumem, charakterizuje metodu rozhovoru a podrobně se zaměřuje na techniku polostrukturovaného rozhovoru. Přibližuje jeho podstatu, přípravu, realizaci a využití.
Polostrukturovaný rozhovor je v knize zařazen do kontextu kvalitativního výzkumu. Autor v šesti kapitolách podrobně rozebírá jednotlivé výzkumné etapy. Každá etapa je ilustrována mnoha praktickými příklady. Čtenář je jimi veden postupně, krok za krokem, od přípravy projektu kvalitativního výzkumu až po prezentaci získaných výsledků. Patřičná pozornost je věnována postupům využívaným při kvalitativní analýze dat, včetně zakotvené teorie. Opomenuty nejsou ani etické otázky a kvalitativní parametry tohoto typu výzkumu.
Kniha může uspokojit všechny zájemce o využití polostrukturovaného rozhovoru – jak při přípravě závěrečných studentských prací, tak pro účely vědeckého výzkumu.“
Pavel Klusák: Co je nového v hudbě
Kniha Co je nového v hudbě zkoumá, jak se od konce 90. let proměnila hudební scéna – od distribuce přes internet a sdílení až po nezávislost hudebníků. Pavel Klusák představuje nové principy a poetiky současné hudby a ukazuje, jak se do globálního dění zapojují i nová území mimo tradiční euroamerický kontext.
„Kniha Co je nového v hudbě přibližuje čas silných změn, který nastal od konce 90. let dvacátého století. Nesoustředí se jen na samotná hudební díla: sleduje proměny distribuce, tedy cesty hudebního díla k publiku, které se zásadně proměnily s internetem, sdílením, pirátstvím, rozpadem velkého nahrávacího průmyslu a novou nezávislostí hudebníků. Představuje i nové poetiky a principy, se kterými přicházejí umělci v naší posttechnologické době. Autor Pavel Klusák přináší do knihy materiál z celého světa s důrazem na vstup nových teritorií do dřívějšího centrálního euroamerického příběhu.“
Giorgos Kallis: Na obranu nerůstu
Kniha Na obranu nerůstu přináší Giorgose Kallise, jednoho z hlavních představitelů nerůstového hnutí, který čtenářům nabízí srozumitelnou a inspirativní obhajobu myšlenky nerůstu. Eseje, články i blogové příspěvky reflektují témata od ekonomie a zeleného růstu, přes finanční krize, až po sci‑fi a filmy, a zároveň zachycují debaty s kritikou nerůstu. Publikace je tak průvodcem pro začátečníky i podnětnou četbou pro ty, kdo chtějí hlouběji porozumět alternativnímu pohledu na udržitelné společenské uspořádání.
„Myšlenka nerůstu je kontroverzní, často nepochopená a paradoxně čím dál tím populárnější. Giorgos Kallis, jeden z předních myslitelů nerůstového hnutí, přináší v této knize jeho přístupnou, inspirativní a promyšlenou obhajobu. Jednotlivé kapitoly tvoří výběr z autorových esejí, novinových článků, blogových příspěvků a „minifestů“, které zahrnují širokou škálu témat – od zeleného růstu a dějin ekonomie, přes ekonomickou krizi, až po science fiction a hollywoodské filmy.
Texty obsahují také debaty a výměny názorů mezi Kallisem a nerůstovými kritiky. Kniha Na obranu nerůstu tak slouží nejen jako skvělý úvod pro všechny, kdo jsou na nerůst zvědaví a hledají systémovou alternativu vůči stávajícímu neudržitelnému společenskému uspořádání. Přináší také intelektuálně podnětné konverzace pro již poučenější čtenáře a čtenářky, kteří se chtějí dozvědět víc – ať už se nachází na straně zastánců či spíše kritiků nerůstových myšlenek.“
Víte, že studenti a zaměstnanci mají v OUshopu slevu 15 %? Nebo že v OUshopu nově uplatníte 15% slevu s kartou Klubu Academia? Veškeré slevy platí pouze na nezlevněné knihy.