Možná už jste ve fázi, kdy jste všechno k letnímu semestru zaklapli, ale vězte, je tady ještě jeden důvod si poslední měsíce zrekapitulovat. Vzpomenout si na to, co vám ve výuce udělalo radost nebo co by mohlo být lepší. Dát zpětnou vazbu je příležitost přinést pozitivní změny, které se mohou rychle projevit. Ohodnoťte v evaluaci přístup vyučujících, kvalitu přednášek, výukové prostory nebo rozvrh. Podněty získané z dotazníků projednává vedení i akademický senát univerzity a řeší je pak jednotlivé fakulty a katedry.

Jaké připomínky v evaluacích přicházejí a jaké jsou reakce? Vybrali jsme pro vás pár ukázkových. (Texty jsou redakčně upraveny, pozn. red.) Třeba vás díky nim napadne, co byste chtěli zmínit ve vašem hodnocení.

Zapojte se! Možnost poslat svou evaluaci máte do čtvrtka 30. června 2022.

  • Připomínka: „Člověk většinou čekal 3 týdny, poslal třeba 3-4 emaily, ale pořád žádná odpověď.“

„Děkuji za komentář, ano, prodleva ve zpětných vazbách mě mrzí, při současném množství studujících není včasnost v silách jednotlivce, tudíž se systém hodnocení projektů v dalších semestrech změní.“

  • Připomínka: „Co se týká prezentování prezentací od studentů, zkusila bych jinak zvolit témata, případně je více specifikovala, aby se nestávalo, že tři lidi budou mít v prezentaci stejnou část.“

„Děkuji za pozitivní hodnocení výuky, ale také za náměty, které považuji za přínosné a zohledním je v dalším období.“

  • Připomínka: „Co mi přišlo jako velké mínus a vždycky mě to naštvalo, je to, že jsme přeskakovali konverzační cvičení. Sama mám problém s mluvením a výslovností a v tomhle směru mi předmět nedal vůbec nic, ačkoli právě převážně kvůli tomuhle jsem si předmět zapsala.“

„Je mi líto, že Vám chyběla konverzační cvičení. S kolegou vše proberu, aby došlo k nápravě a konverzaci bylo věnováno více prostoru. Děkuji za komentář a přeji pohodový letní semestr.“

  • Připomínka: „Pan doktor byl vždy plný pozitivní energie a s kolegy jsme se shodli, že takového člověka chceme v životě mít. Vždy nás dokázal v páteční večery na semináři znovu nakopnout, i když jsme byli po celém týdnu unavení. Někdy mi však přišlo, že se spíš soustředím na to, jak lítá po třídě a na jeho vtipné hlášky, než na látku, kterou probíráme.“

„Děkuji za milá slova; snad jsme se tedy i přes ony hlášky dostali k jádru věci :). Vím, že se musím snažit méně odbočovat, a vezmu si to k srdci.“

  • Připomínka: Absolutně jsem si nestíhala psát slovíčka. Pan doktor je začal psát, často před nimi stál, takže jsem nic neviděla, a ještě dříve, než si je kdokoliv stihl zapsat (problém jsme měli všichni), je pan doktor začal vyslovovat. Bylo by to v pohodě, kdyby šel postupně, ale vzhledem k tomu, že přeskakoval, a my ještě neměli vše opsané, tak to bylo dost frustrující.

Reakce: „Moc děkuji za připomínku, kterou slyším poprvé, ale příště si dám pozor a zpomalím při psaní.“