Jarní koncert studentů katedry hudební výchovy
Dne 4. 5. 2015 se v Aule OU uskutečnil Jarní koncert studentů katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě. Program, jehož dramaturgického plánu se ujal PhDr. Jaromír Zubíček, ArtD., byl hudebně rozmanitý. O průvodní slovo se postarala Mgr. Jitka Hoňková. Koncert zahájil proslov vedoucího katedry hudební výchovy PhDr. Jiřího Kusáka, Ph.D., který mile přivítal zúčastněnou akademickou obec a ostatní posluchače, a následně předal slovo děkanovi Pedagogické fakulty doc. Mgr. Tomáši Jarmarovi, Ph.D.
Samotná vystoupení zahájil Komorní sbor pod vedením Mgr. Markéty Myškové, sbor představil dvě úpravy lidových písní a Alleluya od Gordona Younga. Následovala klavírní vystoupení Anety Osikové, jež skvěle zahrála impresionistické Zahrady v dešti Clauda Debussyho, Michaela Grygara, který přispěl Monteky a Kapulety z pera Sergeje Prokofjeva a Petry Bojceňukové s Etudou Tableau Sergeje Rachmaninova. Stylovou pěveckou interpretaci písní Mikuláše Schneidera-Trnavského předvedla Kateřina Hoňková za klavírního doprovodu Bc. Zuzany Krchákové. Svým vystoupením se na koncertu podíleli také studenti druhého ročníku navazujícího magisterského studia, jež si připravili dvě čísla – za klavírního doprovodu Bc. Gabriely Tvardkové se na příčnou flétnu prezentovala se skladbou Theodora Akimenka Idyla Bc. Martina Šamajová, dalším bylo trio studentů ve složení: Bc. Jan Chumchal – klarinet, Bc. Jiří Valchař – klavír, Bc. Lukáš Švajda – kontrabas, kteří vynikajícím způsobem zahráli úpravu Montiho Čardáše. Vyvrcholením koncertu se stal Vysokoškolský pěvecký sbor, tentokráte pod vedením studentů bakalářského a navazujícího magisterského studia oboru Sbormistrovství: Olga Michálková, Helena Šmídová, Petra Bojceňuková, Pavlína Kajzarová a Bc. Zuzana Krcháková. Sbor pro tuto příležitost vybral díla Georga Friedricha Händela, Piotra Palky, Henryho O. Millsbyho, Jaroslava Ježka a nechyběly ani dvě úpravy lidových písní.
Autor textu: Mgr. Markéta Myšková
Fotografie: archiv katedry hudební výchovy