Šest fakult, více než třicítka studentů a na dvacet zaměstnanců Ostravské univerzity. Revírem jim v uplynulých dnech byl tradiční brněnský Gaudeamus, nejnavštěvovanější český veletrh pomaturitního vzdělávání v Česku a na Slovensku.

„Opět jsme vsadili na otevřený prostor, Ostravskou kavárnu a především naše studující, kteří nejlépe předají esenci, kterou studium na Ostravské univerzitě bezesporu má. Ukázalo se to jako správná strategie! Nejenže od naší expozice odcházeli středoškoláci doslova nabušení informacemi, navíc měli úsměv na rtech a v batůžku si nesli hromadu motivace dokončit zdárně střední školu a vyrazit za novým příběhem do Ostravy,” řekl vedoucí Centra marketingu, komunikace a popularizace Ostravské univerzity Adam Soustružník. Zároveň připomněl, že stánek navštívilo v průběhu dní kromě tisíců uchazečů i několik vzácných hostů.

„Na stánku odpovídal na dotazy uchazečů rektor Petr Kopecký, děkan Lékařské fakulty Rastislav Maďar, děkanka Přírodovědecké fakulty Zuzana Václavíková s proděkanem Pavlem Smolkou nebo proděkanka Fakulty umění Martina Farana. Tohle jen dokazuje, že v Ostravě mají lidé z fakult ke studujícím opravdu blízko,” popsal nadšeně Soustružník.

Právě on se spolu s manažerkou celé kampaně Andreou Svobodovou postarali i o pravidelné prezentace nejen možností studia na OU, ale také návštěvníkům veletrhu ukázali možnosti, které v sobě skrývá Ostrava. „Pořád říkáme, že Ostrava je dynamicky se rozvíjející místo. Nesmírně si ceníme toho, že nás v šíření tohoto příběhu podporuje město a místní firmy. Dorazili i naši významní absolventi: primátor Ostravy Jan Dohnal i náměstkyně Andrea Hoffmannová. A například ostravská pražírna Father’s nás na veletrh vybavila svou kávou a navíc přidali pro návštěvníky naší skromné Ostravské kavárny i speciální slevový kód. Naštěstí nám už první den veletrhu došel cukr, takže naše silná ostravská káva vynikla,” vtipkoval po festivalu Soustružník.

Koncept otevřenosti a vstřícnosti na stánku Ostravské univerzity návštěvníky zaujal. Ostatně právě Ostravská univerzita si na slavnostním večeru převzala historicky první Cenu návštěvníků. Ve vox populi získala Ostravská univerzita výraznou převahu nad ostatními účastníky veletrhu. „Osobně to vnímám jako poděkování za měsíce intenzivní práce celého týmu na naši nové kampani a také jako pochvalu pro všechny, kteří se na stánku Ostravské univerzity na brněnském Gaudeamu podíleli. Ať už se jedná o mé kolegy a kolegyně a z Centra marketingu, komunikace a popularizace, tak z PR oddělení jednotlivých fakult. A v neposlední řadě, a to už se budu opakovat, na skvělou práci samotných studentů Ostravské univerzity,” dodal Soustružník.

Prezentace na veletrhu Gaudeamus odstartovala komplexní kampaň Ostravské univerzity směřující primárně k uchazečům o studium. Ti se všechny potřebné informace dozví taky z tištěné brožury nebo nového webu studujOstravskou.cz. „Studentští ambasadoři navštíví desítky středních škol, kde budou prezentovat naši univerzitu a její studijní programy, čekají nás podzimní i zimní Dny otevřených dveří, po Ostravě jezdí dvě tramvaje s bannerem Ostravské univerzity a brzy v éteru uslyšíte i naše rádiové spoty,“ vyjmenoval vedoucí Oddělení marketingu OU Jan Fric. Dodává, že samozřejmostí jsou cílené online reklamy a že součástí kampaně bude i nově natočený spot – ten univerzita představí už 10. prosince.