Prázdninové reciproční aktivity studentů – práce i zábava

Autor: , 24. 8. 2020

„Srpen bývá pro studenty měsícem, kdy si začínají uvědomovat, že polovina prázdnin je ta tam a čeká je poslední měsíc relativního nicnedělání. Pro nás, studentky speciální pedagogiky, byl začátek srpna ve znamení animátorství. Zúčastnily jsme se prostřednictvím recipročních aktivit PdF OU ozdravného pobytu na Morávce, který organizoval Městský obvod Mariánské Hory a Hulváky pro rodiny s dětmi z mateřských škol. Obsahem našich povinností bylo připravit program pro předškolní děti. Naše práce začínala ráno po snídani rozcvičkou, které se s nadšením zúčastnili i mnozí rodiče, následovala procházka po okolí, při níž jsme měly pro děti připravené aktivity, jako např. hledání pokladu. Při procházkách jsme narazili na spoustu domácího dobytka, který děti uchvátil a nechtěly se od něj odtrhnout. Aktivní děti a zdravotní problémy nám pomáhal zvládat učitel informatiky a zkušený zdravotník Jakub Romba, který během pobytu nalepil nejednu náplast.

Po návratu z výletu jsme s dětmi hrály hry všeho druhu. V poledne si už děti vyzvedávali nedočkaví rodiče a nám začínala sedmihodinová pauza, která byla více než příhodná (zvlášť když jsme ji mohly trávit v horkých dnech u bazénu). Večerní program trval hodinu a my jej většinou vyplňovaly kreativní činností s dětmi.

Aktivity jsme měly připravené dopředu, ale naše slabé zkušenosti s takto malými dětmi způsobily, že jsme občas přecenily jejich dovednosti, a musely tak hry upravovat a dolaďovat za pochodu. Tato zkušenost pro nás byla velmi přínosná, proškolily nás totiž samotné děti – naučily nás pohotovosti, trpělivosti, obětavosti a hlavně to, že být vychovatelem v mateřské škole vyžaduje nervy z ocele a srdce ze zlata. Tímto článkem bychom chtěly poděkovat Ostravské univerzitě za příležitosti v podobě recipročních aktivit, které jsou skvěle ohodnocené a plné výhod, neboť člověk získá praxi a kontakty v různých oblastech života.“

 

Terezie Kuchařová a Barbora Špinlerová, studentky 3. ročníku oboru Speciální pedagogika