Ostravská má novou image!

Autor: , 17. 3. 2016

Mládí, dynamičnost a rozmanitost – to jsou hlavní atributy, které má vyjadřovat nová grafická prezentace Ostravské univerzity. K novému logu, barvám i grafickému prvku barevných kostiček navíc brzy přibude také nový web.


„Naše univerzita letos slaví 25 let od svého založení a to je ideální moment pro změnu, kterou už dlouho potřebovala. Jsme mladá, dynamická a perspektivní univerzita a takto se chceme i prezentovat,“ uvádí rektor Ostravské univerzity, profesor Jan Lata, který univerzitu vede od března roku 2015. „Na novém vizuálním stylu jsme pracovali celých 12 měsíců, čekání za to stálo, s výsledkem jsme opravdu spokojeni,“ dodává.

„Změna samotného loga není nijak markantní, jedná se o úpravu původního loga, kterému jsme vtiskli modernější a dynamičtější ráz. Zcela zásadní je však vše ostatní, co s novým jednotným vizuálním stylem přichází – od nového spektra barev, přes moderní bezpatkové fonty, až po grafický prvek barevných kostiček, které jsou jednotícím prvkem veškeré vizuální komunikace univerzity,“ říká Adam Soustružník, vedoucí oddělení PR a marketingu.

Hlavními změnami v logu jsou přechod z latinského názvu Universitas Ostraviensis na české Ostravská univerzita, moderní a lépe čitelné bezpatkové písmo, zvýraznění slova „Ostravská“ a zdynamičtění původní spirály tvořené písmeny O a U.

Byly také zvoleny nové barvy pro univerzitu i její fakulty. Ostravská univerzita nyní používá tmavě šedou (ocelově modrou) a k ní kontrastní tyrkysovou. Každou z fakult symbolizuje jedna z palety šesti základních barev, které pak společně tvoří harmonické barevné spektrum.

Těchto barev univerzita využívá také v grafickém prvku „barevných kostiček“ – právě ty vyjadřují unikátní rozmanitost naší univerzity, která nabízí vzdělání v mnoha různých oblastech v jedinečné sestavě šesti různorodých fakult.

„Žijeme v době, kdy se lidé velmi často rozhodují podle obalu více než podle obsahu. Netvrdím, že je to správně, ale pokud se jako univerzita chceme dále rozvíjet a obohacovat tak sebe i naše okolí, je potřeba náš kvalitní obsah zabalit do moderního, dobře vypadajícího obalu,“ dodává Adam Soustružník.

Ústředním dokumentem je Grafický manuál jednotného vizuálního stylu Ostravské univerzity (dále jen logomanuál), který obsahuje návod na práci s logem, příklady správného i špatného použití, definuje barvy univerzity i fakult, určuje základní pravidla pro sazbu firemních tiskovin i práci s novým motivem barevných kostiček. Logomanuál, včetně celé škály log, je volně ke stažení na webu OU v sekci Média.

Logomanuál doprovázejí šablony pro základní i doplňkové tiskoviny, jako jsou hlavičkové a dopisní papíry, elektronické prezentace či letáky a plakáty. Tyto šablony jsou uživatelsky velmi přívětivé – lze s nimi snadno pracovat v základních programech, jako je Word nebo PowerPoint. Veškeré tyto šablony jsou k dispozici všem zaměstnancům a studentům na Portále OU.

Kromě nového logomanuálu, který si včetně nových log můžete stáhnout na webu Ostravské univerzity, se ale univerzita ke svým 25. narozeninám dočká ještě jednoho velkého dárku. V druhé polovině roku by totiž měl být spuštěn nový web Ostravské univerzity, na kterém se pracuje už od března 2015.

„Tvorba nového webu je velmi složitý proces, který obvykle bývá svěřen externí firmě. My jsme se rozhodli nejen z finančních důvodů velkou část práce na webu pokrýt z našich lidských zdrojů. Vytvořili jsme pracovní tým ze zástupců fakult a institutů při OU, který se pravidelně scházel a pracoval na struktuře a obsahu webu – samozřejmě za pravidelné konzultace s odborníky. Nyní je hotová i grafická podoba webu a vše jsme předali našim IT specialistům. Web spustíme v druhé polovině roku a dokončíme tak letošní přechod na nový jednotný vizuální styl,“ uvádí kancléřka Ostravské univerzity Monika Šumberová.

Věříme, že se nám společnými silami podaří vtisknout univerzitě tvář, která jí nejvíce sluší – tvář moderní, mladé, dynamické, kreativní a perspektivní univerzity. V případě potřeby se neváhejte obrátit na oddělení PR a marketingu Ostravské univerzity prostřednictvím emailu (pr@osu.cz) nebo na klapce 1017.

Za Ostravskou univerzitu s pozdravem

Oddělení PR a marketingu.